Rodzaje reklamy internetowej

W dzisiejszych czasach nikt nie wyobraża sobie dobrej kampanii reklamowej bez Internetu. Oczywiście początki były dosyć ciężkie. Agencje mogły bowiem serwować komunikaty marketingowe wyłącznie za sprawą mailingu. Szybko jednak okazało się, że reklamy wysyłane na pocztę elektroniczną charakteryzują się bardzo niską skutecznością. Specjaliści od sieci się jednak nie poddali.

W roku 1993 miał miejsce prawdziwy przełom. Stworzono bowiem pierwszą przeglądarkę, która dawała możliwość emitowania grafiki. Niemalże od razu zaczęto wykorzystywać ten fakt w procesie tworzenia reklamy. Tak właśnie powstały atakujące internautów na każdej stronie banery. Bardzo szybko powstało także ważne narzędzie o nazwie adserwer. Dzięki niemu możliwe jest nie tylko odpowiednie emitowanie komunikatów marketingowych, ale także w łatwy sposób można sprawdzać wyniki i skuteczność kampanii. Początkowo banery były martwymi plakatami, które wisiały na samej górze witryny. Później jednak zaczęto wprowadzać do nich filmy, animację i dźwięk. Ostatecznie nawet reklamy internetowe nauczyły się poruszać za użytkownikiem.

Oczywiście baner nie zakończył poszukiwań najbardziej optymalnej formy reklamy internetowej. Gdy tylko koszt wykupu i prowadzenia domeny spadł, popularne stały się strony firmowe. Umożliwiają one szerokie przedstawienie oferty danego przedsiębiorstwa oraz ułatwiają kontakty w sprawach handlowych. Już dobre kilka lat temu odkryto potężne pole możliwości jakie otwierają wyszukiwarki internetowe. W efekcie wyłoniło się pojęcie pozycjonowania. Z grubsza chodzi o właściwe zestawianie słów kluczowych na stronie. W ten sposób podczas wyszukiwania konkretnych fraz wyszukiwarka wysoko spozycjonuje daną witrynę.